- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Dünya üzerinde çok büyük işlerde adını duyuran Çin, yine büyük bir projeyi sonlandırdı. Dünyanın en uzun köprüsünü denizin üstüne yaparak Hong Kong - Zhuhai - Macao köprüsünü Çin Devlet Başkanı Si Cin Ping tarafından açılışı yapıldı.
Köprünün Özellikleri
Köprü sayesinde Çin, Zhuhai şehri üzerinden özerk statüye sahip dünyanın finans merkezlerinden olan Hong Kong ve bir başka özerk statüdeki serbest ticaret bölgesi Makau birbirine bağlanmış oldu. Depremlere ve tsunamilere karşı dayanıklı olacak şekilde üretildi. 3 köprü ve bir tünelden oluşan proje 20 milyar dolar yani yaklaşık 110 milyar liraya mal oldu.Köprünün 30 kilometrelik bölümü Pearl Nehri deltasında uzanıyor. Gemilerin geçmesi için 6.7 kilometrelik bölüm iki yapay ada arasında deniz altı tünel olarak inşa edildi. Köprünün geriye kalan kısmı ise bağlantı yolları, viyadükler ve kara tünellerinden oluşuyor ve Zhuhai ile Hong Kong’u köprünün ana gövdesine bağlıyor. 9 yılda tamamlanan deniz üzerindeki en uzun köprünün inşaasında 60 adet Eyfel Kulesi inşa etmeye yetecek 420 bin ton çelik kullanıldı.
Köprü Hizmeti Nasıl Olacak?
Geçişlerde kota sistemi uygulanacağı için köprüden geçiş için öncelikle özel bir izin belgesi çıkarmak gereklidir.Özel izin alabilenler için geçiş ücreti ise 21$. Köprünün açılmasıyla 4 saatlik Hong Kong Zuhai rotası 45 dakikaya inecektir. Toplu taşımaya hizmet vermeyecek olan köprüde demiryolu bulunmazken özel ring ve servis araçları kullanılacak. Yetkililer köprüden günde 9,200 aracın geçmesini bekliyor.
Çin Halkının Köprüye Bakış Açısı
Çin medyasındaki bir kısım ve çevreciler 55 kilometrelik devasa yapı için "ölüm köprüsü" ismini kullanıyor. Şu ana dek köprünün Hong Kong ve Çin tarafında toplam 18 kişinin hayatını kaybettiği ve yüzlerce çalışanın da inşaat esnasında yaralandığı belirtiliyor. Çevreci gruplar da projenin bölgedeki deniz hayatını olumsuz etkileyeceğini iddia ederek soyu tükenmekte olan beyaz yüzgeçli yunusları da tehlikeye attığını savundu.
Köprünün Özellikleri
Köprü sayesinde Çin, Zhuhai şehri üzerinden özerk statüye sahip dünyanın finans merkezlerinden olan Hong Kong ve bir başka özerk statüdeki serbest ticaret bölgesi Makau birbirine bağlanmış oldu. Depremlere ve tsunamilere karşı dayanıklı olacak şekilde üretildi. 3 köprü ve bir tünelden oluşan proje 20 milyar dolar yani yaklaşık 110 milyar liraya mal oldu.Köprünün 30 kilometrelik bölümü Pearl Nehri deltasında uzanıyor. Gemilerin geçmesi için 6.7 kilometrelik bölüm iki yapay ada arasında deniz altı tünel olarak inşa edildi. Köprünün geriye kalan kısmı ise bağlantı yolları, viyadükler ve kara tünellerinden oluşuyor ve Zhuhai ile Hong Kong’u köprünün ana gövdesine bağlıyor. 9 yılda tamamlanan deniz üzerindeki en uzun köprünün inşaasında 60 adet Eyfel Kulesi inşa etmeye yetecek 420 bin ton çelik kullanıldı.
Köprü Hizmeti Nasıl Olacak?
Geçişlerde kota sistemi uygulanacağı için köprüden geçiş için öncelikle özel bir izin belgesi çıkarmak gereklidir.Özel izin alabilenler için geçiş ücreti ise 21$. Köprünün açılmasıyla 4 saatlik Hong Kong Zuhai rotası 45 dakikaya inecektir. Toplu taşımaya hizmet vermeyecek olan köprüde demiryolu bulunmazken özel ring ve servis araçları kullanılacak. Yetkililer köprüden günde 9,200 aracın geçmesini bekliyor.
Çin Halkının Köprüye Bakış Açısı
Çin medyasındaki bir kısım ve çevreciler 55 kilometrelik devasa yapı için "ölüm köprüsü" ismini kullanıyor. Şu ana dek köprünün Hong Kong ve Çin tarafında toplam 18 kişinin hayatını kaybettiği ve yüzlerce çalışanın da inşaat esnasında yaralandığı belirtiliyor. Çevreci gruplar da projenin bölgedeki deniz hayatını olumsuz etkileyeceğini iddia ederek soyu tükenmekte olan beyaz yüzgeçli yunusları da tehlikeye attığını savundu.
Uzmanlar, projenin denize geri döndürülemez bir hasar verdiğini belirterek geçtiğimiz 10 yılda yunus sayısının 148'den 47'ye düştüğünü ve sayının gitgide azalacağını iddia ediyor. WWF raporlarına göre yunuslar köprü şantiyesi etrafındaki sulardan çekilmiş durumda.
Yorumlar
etkileyici
YanıtlaSilTeşekkürler kardeşim
Sil