Barbakan Nedir?

Dünyadaki Çeşitli Mühendislik Eserleri

Bailong Asansörü


Çin,  Zhangjiajie National Forest Park’tadır. En yüksek açık hava asansördür. 330 metre tırmanış yüksekliği vardır. 3 tarafı camdır. Tek seferde 50, günde 18 bin kişi taşımaktadır. Şu ana kadar  toplamda 5 milyon kişi taşımış.  Dünya Kültür Mirası listesinde bulunan Wulingyuan Kanyonu’nu daha iyi seyrettirebilmek için yapılmıştır.
Panama Kanalı

77 km uzunluğundadır.  1881 yılında yapımına başlanmıştır, 1914 yılında hizmete açılabilmiştir. Atlas okyanusu ile Büyük okyanusu bağlar. Ayrıca Güney Amerika ile Kuzeyi birbirinden ayıran yapıdır. Yapımı süresince hatalıklar, toprak kaymaları vs. gibi nedenlerden dolayı 27500 çalışan hayatını kaybetmiştir. Bu da yapı anlamında bir harika olsa da, inşaat yönetimi anlamında kafada soru işaretleri bırakıyor.
Maillau Viyadüğü

Millau Köprüsü, diğer bir adıyla Millau Viyadüğü Tarn Nehri’nin bulunduğu vadiden geçerek Millau ile Güney Fransa’yı birbirine bağlayan köprüdür. Köprü tam 343 m yükseliktedir ve dünyanın en yüksek köprüsü olarak bilinmektedir. 244.96 ve 221.05 m yükseklikleri ile P2 ve P3 kolonları, dünyanın en yüksek taşıyıcı kolonları unvanına sahiptir. 14 Aralık 2004 günü açılışı yapılan köprü İnşaat Mühendisi Michael Virlogeux ve Mimar Norman Foster tarafından tasarlanmıştır.
Jiangzhou Bay Köprüsü

Çin’dedir. Toplam uzunluğu 41 kmdir.  Maliyeti 5,5 milyar sterlindir. İmalatında 10.000 işçi çalışmıştır, 450bin ton çelik 2,3 milyon m3 beton kullanılmıştır.
Manş Tüneli
İngiltere ve Fransayı su altında birleştiren bu proje, Fransız bir mühendis tarafından, tebeşir kayalarının delinerek tünel açılabileceğinin kolay olması düşüncesi ile ilk kez teklif edilmiştir. 1082 yılında yapılan teklif, iki ülkenin ortak girişimi olarak 1880 de hayat bulmuştur, ancak çeşitli sıkıntılar vs. 1986 da bitirilebilmiştir. 50.5 km uzunluğundadır.
Burç Halife

En yüksek binadır. 330 bin m3 beton 39 bin ton çelik kullanılarak imalatı tamamlanmıştır. 2004-2010 arasında yapılmıştır.  23 bin penceresi olan bina toplamda  828 m yüksekliğindedir. Kullanılabilen kat sayısı  160’dır. 150. kattan sonrası çeliktir;  bu şekilde beton başlayarak çelik devam eden ilk yüksek binadır. Cepheler düz değildir, Köşeler keskin değildir. Dairesel birleşimler vardır. Bu sayede rüzgar etkisini en aza indirilir
Üç Boğaz Barajı

Çin’dedir. 22500 mw kapasiteli dünyanın en büyük hidroelektrik barajıdır. Ciddi ekolojik değişimlere, yer kayması riskine, ve göçlere neden olmuştur. Pek çok tarihi alan sular altında kalmıştır. Bu da mühendislik harikası mı? İnsanlık suçu mu? Sorusunu pek çok kez akıllara getirmiştir.
Marmaray

Marmaray'ın toplam hat uzunluğu 73,3 kilometredir. Bu hattın yaklaşık olarak 63 kilometresi yüzeysel metrodan oluşmaktadır. Demiryolu Boğaz Tüp geçiş kesitinin toplam uzunluğu ise 13,6 kilometredir. Bu 13,6 kilometrelik kısmın 9,8 kilometrelik bölümü Delme Tünel, 1,4 kilometrelik bölüm Batırma Tünel, 2,4 kilometrelik bölüm ise Aç-Kapa Tünelden oluşuyor.
Dünya Adaları

Dünya haritasının kopyasını oluşturmak için yapılan yapay adalar topluluğudur  Dubai’ ye 4 km uzaklıktadır. her adanın genişliği 14 bin ile 42 bin m2 dir. 321 milyon m3 kum ve 386 bin ton kaya kullanılmıştır.

Yorumlar